martes, 29 de septiembre de 2009

Belgrad

Hementxe nago Serbiako hiriburu zirraragarri hontan. Kaletatik gora behera ibili ostean konturatu naiz hiri hontan bizia dagoela. Eta nolakoa. Kaleak gendez gainezka daude alde batetik bestera eta parkeetan gende pilla dabil pasietan edo lasai lasai belarretan botata. Ikusteko gauzak badare, eliza ederrak, plaza atseginak eta baita Kalemegdan gaztelu-fortifikazio handia ere. Hiri bat izan arren, ez da nabaritzen askotan hirietan egonten den mesfidantza hori. Nere albergia tren geltoki ondoan dago, hiri askotan lekurik ''arriskutsuenak'' izaten dena, baina hemen naiz eta ikusten den ez dela santu eta aigerutxoen inguru bat, ez da inolako malrollorik sumatzen.

Alde zaharra leku aldapatxua da eta oinez ibiltzere ohituak ez daren nire ankak ederki sumatzen dute aldaketa, eta bikiak tirante-tirante dazkat eta ia errenka ibiltzen ai naiz. Gaur bizikleta hartu eta ibaiaren beste aldean dagoen Zemun zonara jun naiz, ibaiondoko parke lasaia gozatuz. Bizikletai errebisio txiki bat in diot, baina ederki asko dua nere Txipi. Belgradon ikusi ditudan gauzen artian museo etnografikoa bere traje folklorikoekin, skadarska kale ''bohemioa'' eta Hram Sv. Sava eliza edo katedrala daude. Azken hau, munduko eliza ortodoxo handienetakoa omen da, baina kriston txaskua izan da, kanpotik bukauta, baina barnetik dena egiten ari baidia, eta dena zemento armatuzka da, xarmarik gabia.

Ixkin guztitan dare enpanadak, bollo prenautak eta antzeko zerrikeriak, eta fin fin jartzen ari naiz, grasa erreserbak ondo betetzeko. Erosketatxo bat in det eta bihar martxa Hungariaruntz, Budapesteruntz konkretuki. Asmua da astebetian edo iristea. baina aber, segun belauna eta hankak. Behintzan bidia laua dela dirudi.

Barkatu argazkik ez jartzean baina civercafe auetan ezin da kamara konektatu
aioooo

//////////////////////////////////////////////

E sono qua in questo vibrante capoluogo di Serbia. Dopo girare per le strade del centro mi sono reso conto che in questa città c'e tanta vita. Le strade sono piene di gente passeggiando da un lato al altro e nei parchi anche c'e un sacco di gente rilasatamente chiacchierando. Ci sono cose da vedere, belle chiese, piazze carine, e un castello-forte chiamato Kalemegdan che controlla tutta la città. Anche se 'e una città abbastanza grossa, no si sente la sensazione di non fiducia che c'e a volte. Il albergo 'e acanto ala stazione del treno, un luogo di solito non molto tranquillo, e qua, anche se si vede che tutta la gente non sono angeli carini, si sta molto tranquilamente

La zona vecchia e tutta in collina e le mie gambe che non sono abituate a camminare stano soffrendo un po, e adesso camino anche un po zoppo. Oggi ho preso la bicicletta e sono andato all'altra parte del fiume a una zona chiamata Zemun (credo), e sono stato la tranquilamente nel parco guardando il fiume. O fatto una revisione alla mia cara bicicletta Txipi, ma sta benissimo. In Belgrado ho visto il museo etnografico con i vestiti folklorici di questa zona, la via Skadarska che 'e la via bohemia, tipo montmatre di Parigi, e la chiesa o duomo di Hram Sv. Sava. Questa ultima e la chiesa ortodossa pi'u grande o quasi del monto, e 'e stata una delusione perché da fuori e bella ma da dentro la stano facendo ancora ed 'e tutto calcestruzzo. La cupola e grossa, ma niente da vedere con quella di Firenze...


In ogni angolo c'e un negozzieto con delle impanata e cazzate del genere, e sto mangiando come un magiale, per avere un po di grasso di riserva. Ho fatto una piccola spesa e domani parto per Hungaria, concretamente verso Budapest. La mia intenzione 'e arrivare in una settimana, ma vedremo secondo come risponde il ginocchio, e le gambe. Almeno sembra che 'e tutto piato.


Scusate che non ci siano delle foto ma in questi civercafo non si puo attacare la camera digitale

a presto

No hay comentarios:

Publicar un comentario